Фестиваль "Ї" 2017. 12-13 травня

Хочу щось написати про цьогорічний "Мистецький фестиваль Ї" у Тернополі, але якось не знаю, з чого починати і де завершувати.
Тому напишу так, немов я оце вас зустріла і в мене є кілька хвилин, щоб розповісти, що нового. І я така, захлинаючись словами, починаю ділитись враженнями.

перше_ Black Maloka. Колись я трішки слухала їхні записи, а потім перестала. А в Тернополі оце вперше почула вживу і дуже вподобала. Для мене це якийсь "уравєнь". Справді класна музика і якісне її виконання. Якось я навіть уявила чогось, що це Джой Дівіжн. Хм.


друге_ Просто неймовірно прекрасна Паліна Республіка. Не вперше чула і не вперше бачила, але ну настііільки вона чудова, що я не можу. Довелось танцювати аж.


третє_ Фільм "Гніздо горлиці", який ми дивились вночі. Не знаю, що сказати, бо я отако наприкінці геть аж плакала. Мене зачепило. Не знаю, як іншим, а я щось і досі думаю про те все. Тема еміграції - так пишуть в короткому описі фільму. Насправді набагато більше тем у ньому.

четверте_ Макс Кідрук з розповідями про невидані ще книги, але з такими цікавими розповідями, що ми як завжди. Ну слухали і думали "нічого собі") Словом, хочу почитати "Не озирайся і мовчи", яка вийде цієї осені. А перед тим Макс казав, що на "Файному місті" буде цілий уривок із нової книги і, можливо, трейлер. Цікаво, що Кідрук вже не такий захоплений технотрилерами, а далі розвивається в новому і планує створювати трохи іншу літературу, де є не просто захопливий сюжет, але й "глибина" і філософія. І все це до нього прийшло, коли він прочитав книжку "Почни  з чому". Я аж теж захотіла це прочитати, якщо воно якось вплинуло на Макса:) Але, менше з тим, незабаром ми будемо свідками нової ери Кідрука:) Це цікаво.

п'яте_ На читання молодіжної сцени ми не потрапили, бо тупо не було місця. Зате з'їли паніні у сусідньому закладі і випили вина.

шосте_ Я вперше послухала Андрія Бондара. Сподобалося. Розказував про книжку "І тим, що в гробах". Розказував про сім'ю. Розказував про переклади. Було дуже дивно, коли говорить про "Транс-Антантик" Ґомбровича, радить купити і читати. І я думаю "куплю і прочитаю". А потім усвідомлюю, що ця книга вже більше, ніж півроку стоїть у мене на поличці. Непрочитана, але куплена. Ех. Ну добре, що є такі моменти, коли хтось щось нагадує. І от Бондар нагадав. Зараз дивлюсь на цю книжку і готова починати читати:) А всього то треба було - аби Андрій Бондар дав добро.


сьоме_ Стихійні. Хто не в курсі досі, стихійні - це три поета зі Львова (Щепан, Гнатів та Кузик), які відособлюють три стихії (відповідно - повітря, вогонь, земля). Четверта стихія - завжди запрошений поет (вода). У хлопців нове візуальне і (мабуть) звукове оформлення. Все пречудово було у Тернополі, але заклад для таких заходів не дуже підходящий (ну кнайпа). Але загалом було норм. Я дуже люблю вірші Джона Гнатіва, коли він їх читає, але чогось ніколи не читаю сама. Як, зрештою, і всіх інших із стихійних. Тому, завжди треба кудись їхати, де вони читають. 


восьме_ Epolets. Хороші хлопці з Одеси. Співали добре, але не все, що я хотіла би почути. Тому, через те, що не було "Праги" я ставлю їм четвірку в конкурсі, який я щойно придумала, але не придумала назву конкурсу. Ось.

дев'яте_ Білоруський РЕП. Belaroots. Якби не Віталь Рижков, я би точно на таке не пішла. Але за день до того він випадково розповів, що зараз він репер. І що я вам скажу? Це було мегакруто. Я танцювала під репчик. Не останню роль в тому зіграла мова виконання - прекрасна білоруська мова. І тексти. Звісно, тексти. Тому я вдячна Віталію за ще й такий досвід.


десяте_ Королівський слем! Горобчук, Коробчук, Лазуткін та Рижков. Змагались в поезії за пляшку Джек Деніелс. І я називаю це найкращою подію за весь час перебування на "Ї". Я так собі вирішила. Переможець - Рижков! Хоча суперники були, взагалі то, дуже прекрасними)



= далі слова подяки та всякоє такоє про різних людей =

Мар'ян Радковський, який, готуючись до Ї, час від часу мені телефонував і питав щось. І це було дуже приємно. Але дякую йому за прекрасний фестиваль і тих всіх людей навколо.

Юрко Матевощук. Ну це ващєєє! Крутий :) Добре, що модерував багато подій і додавав якусь родзинку (та хоча б у вигляді жорстких спойлерів:))

Ксюші Олійник. Це я її мала на увазі, коли писала скрізь вище "ми". 

Ну і всім іншим за всьо остальне. Я так рада була бачити: Дико!, Івана Глабця, Ско рика і Сіда, Білика!, Боденчука, Чупіка, Катрусю!, літ.рвшників, Йосипа і Марію та інших вас:)


Коментарі

Популярні публікації