"Як зростають бренди". Байрон Шарп

Нарешті я зрозуміла, хто такий Шарп і чого він такий)
Словом, якщо коротко, то всі маркетологи останнім часом тільки те і робили, що таргетували рекламу, диференціювалися зі своїми брендами і розробляли програми лояльності для клієнтів. Так казав Котлер (ще один відомий у маркетинговій науці чоловік) і так його всі підтримували.
Але. Є прихильники не простої теорії, а емпіричної науки маркетингу. Дослідження і спостереження кажуть зовсім інші речі. Більше того, вони це доводять на реальних прикладах.
Прихильник такого погляду - Байрон Шарп.
У цій книзі він разом зі своїми колегами каже, що - дивіться, маркетологи, програма лояльності негативно впливає на прибутки, таргет тільки обмежує вас і приводить менше клієнтів, ніж якби ви не таргетували, і, зрештою, те, що ваш бренд має додаткову функцію не є визначальним для споживача!
Все це нормальною мовою пояснено у книзі, що недавно вийшла українською у видавництві "Наш формат".
Можливо через те, що мені ця тема дуже цікава - книга здається легким чтивом, бо вже давно стало зрозуміло, що найкраще пояснити щось - навести реальні приклади. Цим і займаються автори книжки. І виводять справжні закони маркетингу (як закони фізики)).

Короткі тези і цитати для конспекту маркетолога:

• для маркетингу, як і для будь-якої науки потрібно виявити фундаментальні закономірності (а не просто окремі випадки у малій вибірці);
• головна мета маркетингу - залучити нових клієнтів, а не спрямовувати всі сили на утримання старих;
• якщо людина хоч один раз мала справу із певним брендом - вона вже ставиться до нього прихильніше, ніж до інших брендів. Лояльна поведінка покупців - це природно!
• закон природної монополії - великі бренди автоматично стають монополістами для малоактивних покупців (якщо я ніколи не їм чипси, але раптом захочу, то найбільша ймовірність, що я куплю чипси найвідомішого бренду, того, який постійно на слуху і впізнаваний на полицях супермаркету);
• "сарафанне радіо" - це добре, але має обмежене коло потенційних клієнтів. І ще цікавий момент - про бренд більше корисного можуть розповісти нові клієнти, ніж постійні (постійні в якийсь момент перестають говорити про бренд все одно);
• бренд повинен бути виразним. Щоб клієнт міг його впізнати візуально;
• "пам'ять - місток, який веде від побаченої реклами до покупки". Тому бренд повинен викликати асоціації і з'являтися у полі зору споживачів якомога частіше, бути доступним;
• для нових брендів важливо розширювати канали дистрибуції, для великих і вже відомих - підтримувати свій статус присутності рекламними кампаніями;
• "мистецтво реклами полягає, зокрема, в тому, щоб зуміти розповісти ту саму історію, але щоразу по-новому й цікаво".

Зрозуміло, що кожен маркетолог самостійно обирає стратегію для свого бренду і можна не погоджуватися із матеріалом з цієї книжки, а пробувати робити по-своєму і залучати чи утримувати аудиторію тими способами, які вже використовуються. Просто цікаво. Якби я працювала в маркетингу малого бренду - я б спробувала робити все, як в книжці. А може і ні:)



Коментарі

Популярні публікації